Consells de salut per al transportista

El chek list del transportista saludable

La creixent preocupació i consideracions pel que fa a la salut immediata i a llarg termini del treballador no sempre s’ajusten amb les condicions de cada activitat, per això proposem aquí alguns consells de salut per al transportista professional.

Les condicions de treball dels transportistes de càrrega tenen certes particularitats. Un espai de treball reduït que limita el moviment, ambient tancat, ventilació mecànica i respiració de gasos, exposen a trobar trastorns que poden evitar-se seguint algunes recomanacions.

Comprovacions abans de sortir

Haver dormit i descansat prou: dormir set o vuit hores contribueix a estar alerta en les hores de conducció. Durant el somni el cos es regenera i la ment descansa pel que és important fer-ho en un lloc fosc i silenciós.

Estira els músculs i ajusta la posició: alguns exercicis breus abans de seure proporcionaran més comoditat i evitaran els espasmes musculars o entumiments durant el recorregut.

Llista de previsions abans de marxar

Provisió d’aigua: procura portar aigua suficient, no només prevé la deshidratació durant el viatge, també prevé el risc davant malalties associades. Una vegada que el cos sent set és perquè ja fa temps que li falta hidratar-se, per això és important anar prenent de a glops periòdicament.

Porta futas i fruits secs: les fruites i fruita seca són ideals per dur a bord, fàcils de digerir i menjar en qualsevol ocasió, i rics en vitamines i minerals que ajuden a mantenir una bona salut en general.

Compensar amb hàbits fora de la feina

Evitar dolços i estimulants: el consum de begudes estimulants i dolços processats només augmenten l’energia a curt termini, provoquen més set i altres problemes de salut a posteriori.

Activitats de relaxació: no es tracta d’exercicis de relaxació, sinó d’activitats que produeixin plaer, que simplement canviïn l’enfocament de la ment i, si exerciten el cos, millor. Caminar, llegir, qualsevol tipus d’activitat ajuda a desconnectar i buidar la ment.

Canviar els hàbits no és fàcil, però es pot començar pel més senzill i continuar cap a una vida més saludable que ajudi a evitar riscos de salut i laborals.